IBRS - International Business & Research Services

 

TISKOVÁ ZPRÁVA

 

Praha, 1.března 2012

 

IBRS: Nákupy Čechů v zahraničí

 

Zahraniční nákupy jsou stále atraktivním lákadlem pro mnoho Čechů. Až 28 % z nich jezdí nakupovat do zahraničí. Vyplývá to z výzkumu, který realizovala v rámci pravidelného omnibusu IBRS OBSERVER v únoru agentura IBRS na reprezentativním vzorku 1000 respondentů z celé České republiky, vybíraných kvótní metodou. Češi jezdí nakupovat průměrně třikrát za rok. Cílem českých spotřebitelů jsou především nákupy oděvů (77 %), potravin (59 %) a elektroniky (47 %). Nejvíce Čechů utratí za hranicemi do 5 tisíc korun (55 %), 32 % utratí do 10 tisíc korun a 13 % je ochotných ulehčit své peněžence až o několik desítek tisíc korun.

 

Jezdíte nakupovat do zahraničí? Pokud ano, jak často? (N=1000)

 

Jezdíte nakupovat do zahraničí? Pokud ano, jak často? (N=1000)

 

Zahraniční nákupy lákají o něco více muže (30 %) než ženy (27 %). Obecně také platí, že muži jsou ochotní za nákupy v zahraničí utrácet v cenovém rozmezí mezi 5 až 10 tisíci korunami (36 %), stejnou částku ale utratí jen 27 % žen. Doménou žen jsou především nákupy oděvů (80 %) a potravin (63 %). Oděvy lákají především ženy mladšího věku do 29 let (více než 80 %).

 

Co všechno obvykle nakupujete v zahraničí? (N=1000)

 

Co všechno obvykle nakupujete v zahraničí? (N=1000)

 

IBRS působí na českém trhu od roku 1994 a svým klientům z různých oblastí poskytuje plný servis v oblasti marketingového výzkumu. Prostřednictvím svých zástupců je členem ESOMAR. Otázka byla položena v rámci pravidelného měsíčního omnibusu IBRS OBSERVER na reprezentativním vzorku 1000 respondentů z celé České republiky, vybíraných kvótním způsobem. Dotazování probíhalo prostřednictvím tazatelské sítě IBRS osobními rozhovory face to face s přímým zápisem pořízených dat do notebooku (CAPI). Více na: www.ibrs.cz a www.mujpanel.cz

 

Kontakt:

Monika Bérešová

Research Executive

tel.: 274 822 174

GSM: 734 852 651, beresova@ibrs.cz